Brev:
Afhængig af sut - 3 år, 7 mdr.
21. september 2025
Alder:
3 år, 7 mdr.
Afhængig af sut - 3 år, 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har spurgt før angående brug af sut, men jeg har brug for lidt rådgivning igen.
Min datter er over 3,5 år og har et kæmpe suttebid. Hun er SÅ afhængig af sin sut, og jeg aner ikke mine levende råd. Jeg er bange for at det får konsekvenser for hendes tænder, hun spiser heller ikke korrekt, for hun kan jo ikke bide mad over med fortænderne.
Jeg prøvede i en periode at sutten kun bruges til nat, men måtte hurtigt kaste håndklædet i ringen. Min datter er mere end vedholdende. Hun græder, skriger, slår og sparker og kan slet ikke være i sig selv hvis hun får nej til sutten i løbet af dagen. Hun skriger “jeg vil have min sut” og det bliver hun ved med til hun får den. Altså jeg kan sidde og forsøge at få hende til ro, trøste hende, sige jeg hjælper hende og at hun godt kan klare det i f.eks. 15 min, og det hjælper ikke det mindste. Hun skriger bare videre og græder at hun vil have sin sut. Tror hun siger det 100 gange og til sidst kan jeg ikke holde det ud. Jeg er altid rolig og kærlig, men jeg kan ikke få hende videre i situationen.
Jeg synes virkelig ikke det er holdbart og nu er min søn på halvandet også ved at være godt afhængig, for han vil selvfølgelig også have når min datter går med sin.
Jeg ved det bliver en kæmpe kamp at få dem sut fra hende. Hvad gør jeg?
Jeg har købt flere bamser til hende, som skulle hjælpe, når hun ikke har sut, men det er ikke nok for hende.
Kærlig hilsen
mor