Brev:
Tv om eftermiddagen
4. september 2025
Alder:
3 år, 6 mdr.
Tv om eftermiddagen
Kære Helen
Min datter er en smule sensitiv og bliver let overvældet og træt efter en dag i børnehave. Hun går i en lille privat børnehave af samme grund og har 3-4 dage om ugen med under 8 timer om dagen.
Sagen er at hun om eftermiddagen er fuldstændig opkørt og har nedsmeltning på nedsmeltning, fordi hun selvfølgelig er træt og ikke kan rumme mere den dag.
Jeg forsøger at give masser af knus og kærlighed og nærvær om eftermiddagen, men det hjælper ikke rigtig. Alt er galt og hun græder meget. Det eneste der “virker” og som hun efterspørger er at se TV. Kaj og Andrea, bamse og kylling og sådan. Jeg er generelt meget imod at små børn ser for meget TV, men f.eks. børnenes far mener det er bedre end at hun er ked af det og har nedsmeltninger hele eftermiddagen.
Hvordan synes du jeg griber det bedst an?
Mange hilsner
Mette