Brev:
Kontakt til fremmede
9. august 2025
Alder:
18 mdr.
Kontakt til fremmede
Kære Helen.
Tak for alt din hjælp.
Jeg har et spørgsmål vedrørende mit barn på 18 mdr.
Hun har altid været meget tilbageholde overfor fremmede mennesker og især da hun var under 1 år. Nu er hun 18 mdr. og tror det er i forbindelsen med efter vuggestue start, at hun er blevet mindre tilbageholdende omkring 1 år.
I dag var vi til barnedåb. Min datter tøffer rundt og hygger sig. Giver legetøj til fremmed mennesker. Sætter sig efter til tid på skødet af min veninde (som hun ikke har set meget længe). Hun krammer ikke nogle eller vil op til andre. Men hun søger og kigger på og giver legetøj til fremmede mennesker. Hun kigger også meget, og smiler ikke til hvem som helst.
Jeg synes jo at det er så hyggeligt, at hun er tryg ved at gå rundt og undersøge. Når det så er sagt er hun selvfølgelig obs på hos forældre og vi er jo hele tiden i nærheden, så hun kan se os. Men jeg er bange for, at hun er ukritisk i kontakten?
Hilsen
En bekymret mor.