Brev:
Tandbørstning - 16 mdr.
4. august 2025
Alder:
16 mdr.
Tandbørstning - 16 mdr.
Kære Helen
Tak for dine gode og brugbare råd angående indkøring i dagpleje, det går nu endelig bedre :)
Jeg har et andet problem, jeg gerne lige vil høre dit synspunkt på:
Min søn NÆGTER at få børstet tænder og har gjort det i en længere periode. Han græder helt vildt, kæmper imod med alt han kan, og det er faktisk fuldstændig umuligt at komme til. Den eneste måde er at tvinge ham, og det er så meget imod, hvordan jeg er som forælder og person, at det næsten er umuligt for mig at gøre det.
Selv hvis han sidder på mit skød kan jeg ikke komme til, fordi han river tandbørsten væk. Jeg synes det bliver et overgreb, hvis han skal holdes nede med arme og krop, som hverken han eller jeg kan være med til, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre, for tænderne skal jo også holdes rene.
Jeg har fra han var baby ladet ham sidde og lege med sin egen tandbørste, når vi andre skulle børste tænder. Jeg prøver at lege, kilde, lade ham børste mine og bamses tænder. Han får lov at se tandbørstesange.
Jeg har både almindelig og en lille el tandbørste, og jeg har nu også købt børnetandpasta. Jeg har faktisk også forsøgt at børste dem mens han sov, men det går selvfølgelig heller ikke. Jeg har prøvet at skifte “scene”, så han kommer et andet sted hen, men intet hjælper.
Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
mor