Brev:
Slår hundene
4. juli 2025
Alder:
15 mdr.
Slår hundene
Hej Helen
Jeg har et helt konkret problem herhjemme lige nu, og det er at mine børn slår vores hunde.
Det er to meget gamle hunde, som sover hele dagen og ikke gør noget væsen af sig. Alligevel synes min 1 og 3 årige, at de helt umotiveret og begge to skal slå på hundene.
Det er som om, at det er en leg for dem, og uanset hvor mange gange jeg siger, at det vil jeg ikke have, og at vi skal ae for hundene, bliver de bare ved. Når jeg tager det ene barn væk fortsætter det andet, og det samme hvis jeg så tager det andet barn væk. Jeg har kun to hænder, og kan ikke holde dem begge.
Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg får det stoppet? Jeg synes heller ikke det er rimeligt at hundene ikke må ligge i deres kurve og skal lukkes væk. Jeg mener jo, at børnene skal lære at være gode og omgås med dyrene.
Min 3 årige ved det udemærket. Min 1 årige griner bare og synes det er sjovt.
Nogle gode råd?
Mange hilsner
mor