Brev:
Kan jeg reetablere amning?
15. juni 2025
Alder:
2 mdr.
Kan jeg reetablere amning?
Kære Helen,
Tak for dine svar på vores seneste beskeder.
Vores pige har det godt. Hun er nu 4.900 gram og ca 2,5 måned gammel. Vi har arbejdet på at få øget hendes vægt med både amning og tilskud med håb om at amningen fremadrettet kunne lykkes, når hun havde taget på. Vi kæmper dog stadigvæk med amningen og kunne tænke os noget rådgivning ift. reetablering af amning.
Aktuelt ammer jeg hende og efterfølgende giver vi hende tilskud. Jeg oplever dog at hun hurtigt falder i søvn under amningen eller virker lidt uinteresseret. Derudover har jeg lagt mærke til at hendes sugeteknik er anderledes end tidligere, hvor det nu er mere 'blødt' og jeg er i tvivl om hvor meget hun får spist af min mælk da jeg sjældent mærker de stærke sug. Derfor har vi også øget tilskudet idet jeg er i tvivl om hun får spist hos mig. Jeg ser dog af og til mælk i ammebrikken og i munden, men det er ikke altid, at jeg finder det længere.
Mit spørgsmål er om man vi kan gøre noget anderledes for at reetablere amningen, eller, er det for sent nu hvor vi har introduceret hende til flaske?
Er det korrekt forstået at hun aktuelt med udgangspunkt i hendes vægt skal have Ca 130 ml pr måltid? Vi oplever nemlig at hun har lettere ved at falde i søvn når hun får fx 130 frem for 100ml.
Hilsen forældrene