Brev:
Middagslur - 3 år, 2 mdr.
8. maj 2025
Alder:
3 år, 2 mdr.
Middagslur - 3 år, 2 mdr.
Hej Helen
Endnu et spørgsmål angående min datter på 3 år.
Min datter sover stadig middagslur i børnehaven. Hun falder i søvn på 2 minutter, og hvis hun ikke bliver vækket, sover hun flere timer. Jeg tænker derfor stadig, at hun har brug for sin middagslur.
Problemet opstår til sengetid, hvor hun er utrolig svær at putte. Hun virker ikke det mindste træt og snakker og snakker og snakker. Hun er i hvert fald en time om at falde i søvn, så klokken kan godt være 21, før hun sover.
Da jeg først afleverer hende kl 9 i børnehave får hun gerne lov til at sove til 7.30 og så igen til middag kl 12.
Vi er nu gået ned på en times lur, så hun bliver vækket kl 13. Men stadig er hun rigtig svær at putte til aften.
Hvordan ved jeg, hvornår middagsluren skal tages fra hende? Herhjemme sover hun sjældent til middag, det har hun ikke gjort det sidste år. De dage er hun rigtig nem at putte.
Tænker du jeg skal vække hende før om morgenen? Eller hvordan får hun den bedste dag i forhold til søvn?
Bedste hilsner
mor