Brev:
Afhængig af sut - 3 år, 2 mdr.
8. maj 2025
Alder:
3 år, 2 mdr.
Afhængig af sut - 3 år, 2 mdr.
Kære Helen
Min datter på 3 år er utrolig afhængig af sin sut. Den og hendes nussekanin betyder rigtig meget for hende. I dagpleje og nu i børnehave har hun det kun når hun sover, men herhjemme efterspørger hun det hele tiden. Det er især svært i eftermiddags og aften timerne, hvor hun er træt efter dagen.
Jeg vil rigtig gerne skære ned og snart komme helt af med sutten, da det desværre ses på hendes tænder, at hun har brugt den meget.
Lige nu kommer vi sutterne i en bøtte og sætter den i skabet, hvor hun ikke kan nå den. Den er så meningen, at hun skal bruge den når hun skal sove til en start. Men hun spørger efter den hele tiden og begynder at græde. Hun forhandler også for at få den, bare 5 minutter mor…
Hvordan kommer vi bedst af med sutten? Har du nogle råd? Hvornår skal jeg holde fast, og hvornår skal jeg give hende lov til at få den udover sengetid. Og hvor lang en udfasningstid er realistisk for at komme helt af med den? Jeg ved ikke, hvor hurtigt jeg kan gå frem.
Lillebror bruger også sut, men faktisk kun ved søvn, så der bliver det selvfølgelig svært at putte den ene med og den anden uden.
På forhånd tak for dine tanker
Kærlig hilsen
mor