Brev:
Hvor mange amninger? - 7 mdr.
3. december 2005
Alder:
7 mdr.
Hvor mange amninger? - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg kan mærke at jeg er ved at "være lidt træt" af at amme og syntes fortsat jeg ammer meget.
Drengene blev ammet fuldt til de var 5,5 mdr. De får nu 4 måltider med ske om dagen og de spiser alt jeg tilbyder dem og meget af det. De trives og tager fint på i vægt.
Som det ser ud nu, tilbyder jeg dem mælk efter hvert måltid. Nogle gange drikker de meget, andre gange kun en lille tår eller intet. Derudover bliver de ammet en gang om formiddagen, to gange om eftermiddagen og ved 5 - 6-tiden.
Hvor mange gange vil du mene mine drenge på 7 mdr. skal ammes i døgnet? Er det fortsat nødvendigt at tilbyde dem bryst efter hvert måltid? Skal jeg evt. øge til 5 måltider i stedet?
Hidtil har jeg ikke givet dem bryst ved 23-tiden når jeg selv går i seng, som jeg kan se du anbefaler mange andre. Dette har jeg ikke gjort fordi jeg stereoammer og det vil derfor vække dem helt, da der er noget mere rumsteren rundt før de er lagt til end hvis jeg ammede en ad gangen. Jeg er dog begyndt at amme dem enkeltvis. I den forbindelse overvejer jeg at prøve at give dem mad inden jeg går i seng for at skulle undgå at amme dem ved 5 - 6-tiden, da de er svære at få til at sove videre der.
Vil det være en dårlig idé at indføre en ny rytme når det jo egentlig fungerer fint nok? Vil det evt. være sværere at vænne dem fra en aften amning end en nat amning?
Jeg tænker også på om jeg måske hellere skulle arbejde hen i mod at droppe natamningen. Men er det for lang tid for drengene ikke at få vådt eller tørt fra kl. 19.00 til 07.00/07.30? Over tolv timer!
På forhånd mange tak.
Juca