Brev:
Urolig søvn - 12 mdr.
2. november 2004
Alder:
12 mdr.
Urolig søvn - 12 mdr.
Kære Helen
Så har jeg endnu en gang brug for et godt råd.
Vores søn på et år sover ikke specielt godt. Han bliver lagt i egen seng, som dog står i vores soveværelse. Han har faktisk sovet på eget værelse i en periode, men da vågnede han stort set hver time og det kunne hverken han eller vi holde til i længden.
Eks. fra i nat :
Han fik aftensmad - en god portion kartofler, gulerod og broccoli med sovs ved 17-tiden. Ved 20-tiden fik han en portion flerkornsgrød med frugt og derefter ammede jeg ham. Han falder som regel i søvn ved mit bryst og bliver så lagt i seng. Han sover så en halv til hel time og vågner op igen. Her kan han som regel nusses hen igen. Ved 22.30 tiden vågner han op i klynk og gråd og så kommer han som regel over til mor og far. Og så er det at vi ikke helt forstår hvad der sker.
Han sover ok et par timer og derefter går de næste par timer med at han roder rundt i mellem os. Han lægger sig om på ryggen, så op på alle fire, så lidt over til far, så tilbage til mor. Ind i mellem klynker han lidt men ikke altid. Han er bare så urolig. Nogen gange vil han godt have lidt vand, andre gange bliver han vred hvis vi tilbyder det. Det virker som om han bare har helt vildt uro i hans lille krop. Ved 4-5 tiden får han som regel lidt bryst og sover så videre til ca. 7-7,30, hvor vi skal op og i dagpleje.
Det er ikke hver nat det foregår sådan. Jo at han vågner ved 22-23 tiden og så kommer over til mor og far .. tja .. det er måske blevet en vane .. men nogle nætter sover han rent faktisk igennem, når han ligger hos os.
Nogle gange om morgenen synes jeg også at hans godt tunge tisseble lugter ret meget. Hvad kan det skyldes?
Om dagen sover han ml 2-3 timer i barnevognen uden problemer.
Hvad gør vi forkert ?
Tak for dine altid gode råd
Mange hilsner
Karina