Brev:
Jeg vil sove!
11. august 2013
Alder:
13 mdr.
Jeg vil sove!
Kære Helen.
Nu har jeg igen stærkt brug for din hjælp!
Vores datter er nu 13 mdr. Hun er glad, fuld af krudt og en meget bestemt lille dame. Men vi har så mange problemer med hende om natten.
Hun har fra starten af aldrig sovet særlig meget og været vågen mange gange om natten, det blev en anelse bedre, da jeg stoppede med at amme da hun var 9 mdr, men ikke meget. Hun sover inde i vores værelse i sin tremmeseng.
Hun kan ikke falde i søvn selv og når vi lægger hende i tremmesengen begynder hun at græde hjerteskærende og det ender med at vi må tage hende op.. vi har også givet hende en utrolig dårlig vane med at blive vugget i søvn.. Og sove på os. Den kan vi ikke komme af med igen.
Vi har prøvet at ligge hende i vores seng men så ligger hun bare og vælter rundt i laang tid og til sidst begynder at græde til vi tager hende op. Jeg skal så også huske at sige at hun lider af natteskræk.
Hun er en meget stor tryghedsnarkoman og utrolig kælen og krammer, kysser og putter og det er jo dejligt, men måske er det for meget? Vi havde før koblet hendes tremmeseng til vores så vi lå i samme plan, men det begyndte at blive for farligt fordi hun begyndte at rejse sig op, men det fungerede faktisk lidt bedre.. Der kunne jeg nogle gange bare ligge mig ved siden af hende og holde i hånden til hun sov, men det er for længst slut med det. Nu har vi sænket hendes seng og tit må vi lade hende falde i søvn på os hvorefter vi kan Ligge hende ned i vores seng.
Hun startede i vuggestue for 3 mdr siden. Og det var rigtig hårdt både for mig og hende. Vi havde en lang og rigtig hård indkøring og hun spiste ikke noget i 1 måned dernede. Det går bedre nu og hun er glad når vi henter hende, men måske det også spiller en rolle? Hun har ikke været passet ret meget. Min mor passede hende en nat og nætterne efter sov hun bare så dårligt og villle slet ikke slippe mig, måske hun er meget følsom? Ihvertfald er vi gået helt i stå og gør nu bare det der virker, altså at vugge hende og lade hende sove på os, ved godt det er forkert, men hvordan lærer vi hende at få en ny vane??
Kan ikke bare lade hende ligge og græde sig i søvn. Det er som om det bare blive værre og værre.
Jeg vil lige prøve at beskrive hvordan hendes dag ser ud.
Vågner mellem 5.30 og 6.30
Morgenmad 7.00- 7.30
Mellemmåltid 9.00-10.00
Frokost 11-11.30
Middagslur 11.30-12.00
Sover oftest et par timer i sin barnevogn
15-16 eftermiddagsmad
18.00 aftensmad
18.30 bad
19.30-20.00 flaske og puttes til natten.
Hun er så lige begyndt på at sove 1 lur om dagen.
Hun kan vågne mellem 1 - 6 gange på en nat. Vi er heldige hvis hun kun vågner 1 gang og får en flaske. Men det er som om at hun ikke kan sove mere end 4 timer, det er er hendes længste stræk. Nogle gange vågner hun helt op om natten og kan ligge vågen i flere timer og der har vi nogle gange rundt med hende på skift.
Puh ha det var en stor pærevæltning, men jeg er travl mor.
Jeg håber du kan hjælpe med nogle råd for vi er simpelthen helt udmattede og vi har aldrig fri om aftenen fordi hun vågner så mange gange.
Hilsen
En meget frusterende mor