Brev:
Nægter bryst og flaske
2. november 2004
Alder:
6 mdr.
Nægter bryst og flaske
Jeg har en søn på snart 6 mdr. Han er født 7 uger for tidligt, så korigeret alder er ca. 4 ½ mdr. Vi startede med grød for ca. 1 måned siden og det er gået rimeligt problem frit. Han får nu 2 måltider og vi er så småt ved at introducere kartoffelmos.
Jeg har ammet ham ved siden af ca 6 x i døgnet, hvilket han altid har hygget sig meget med. Ydermere har han uden problemer taget sutteflaske med udmalket mælk, de to gange jeg har været væk fra ham i længere end 2 timer.
Problemet er nu, at han pludseligt ikke vil tage brystet. Han bliver meget gal bare jeg lægger ham ned i stillingen og skriger og skriger. Jeg har prøvet med sutteflaske, men nu tygger han bare på den og bliver gal, hvis vi bliver ved med at forsøge. Har prøvet at lade ham sidde op med sutteflasken og selv holde den han kan, men intet virker.
Jeg er jo ved at være desperat, for han virker jo sulten, men hvad skal vi gøre?