Svar: Omgangssyge - 4 mdr.
21. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Mathilde
Det vi kalder omgangssyge forbindes ofte med en tilstand hvor vi har diarré, opkastninger og måske feber. Det er en virus, som giver en maveinfektion og det kan man som regel ikke gøre så meget ved. Din søn kan godt være blevet smittet via jer forældre.
Det du skal være opmærksom på er naturligvis om han har så vandtynde diarréer at han kommer til at mangle væske, også hvis han får feber. Sørg derfor for at han får væske nok.
Hvis han urin bliver mørk så er det tegn på at han mangler væske og hvis det fortsætter gennem flere dage, så synes jeg du skal få lægen til at se på ham, ellers vil det gå over af sig selv.
Rigtig god bedring:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske