Brev:
7 mdr. og rugbrød
15. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
7 mdr. og rugbrød
Hej Helen
Jeg kan se og høre rundt omkring, at rigtig mange med børn på ca. 7 mdr. (og yngre) allerede er begyndt at give deres børn rugbrødshapsere som et helt måltid.
Jeg har en dreng på præcis 7 måneder, 74 cm og 11 kg.
Han får 3 skemåltider om dagen + MME og virker umiddelbart ganske tilfreds med det. Han får havregrød, øllebrød og grøntsagsmos med kød og frugtmos i grøden eller til dessert.
Grøntsagerne er forskellige frosne grøntsagsblandinger, som jeg blander i kartoffelmosen. Kødet varierer jeg engang imellem - er ikke nået til fisk endnu. Er gradvist begyndt at gøre det hele lidt grovere og tykkere i konsistensen.
Er der variation nok i det mad, jeg giver min søn?
Er det allerede tid til at give ham rugbrødsmadder med pålæg?
Hvornår bør man introducere et 4 skemåltid?
Jeg bliver naturligvis påvirket af, hvad andre gør - og så stresser jeg lidt over, om jeg nu er alt for langt bagud med min dreng. Når jeg nu at få introduceret alt muligt mad, inden overgangperioden er slut? osv. osv.
Bør jeg gøre meget mere i hele tiden at "kaste noget nyt på banen"?
Og så lige et helt andet spørgsmål. Min søn skærer tænder i den helt store stil! Han har altså kun 4 - og 2 mere på vej. Men han skærer tænder alligevel. Det lyder forfærdeligt og jeg jeg så bange for, at han får dem ødelagt, inden han har fået et helt tandsæt...
Kan man gøre noget ved det?
Med venlig hilsen
Ermelin