Brev:
Amning og søvn
3. april 2013
Alder:
14 mdr.
Amning og søvn
Kære Helen,
Jeg har en datter på 14 mdr., som stadig bliver ammet i søvn. Hun småspiser også lidt i løbet af natten, og ind imellem får hun en tår om eftermiddagen. Hun bruger ikke sut, putteklud eller andet. Hun sover også ved siden af mig i vores seng.
Hun sover ca. 11 timer om natten og 2-3 timer om dagen - nogen gange kun halvanden.
Jeg ved godt, at jeg ammer hende for meget, men jeg har haft svært ved både at stoppe med at amme hende, og lægge hende over i hendes egen seng. Dette skyldes primært, at hun fik konstateret sygdommen urticaria pigmentosa, da hun var 3 mdr. Det har givet en del bekymringer, i forhold til, hvordan det føles for hende osv.
Vi er stadig i tvivl, men både vuggestuen og vi mener, at hun ind imellem er påvirket. Hun bliver irritabel, grådhabil, og klør sig ind imellem også en del.
Hun får 5 ml Arius 1 gang dagligt (om morgenen).
Mit spørgsmål er, hvordan vi får hende til at sove i sin egen seng og også vender hende af med amningen?
Hvor lang tid, skal vi regne med at det tager?
Venlig hilsen
S