Brev:
Sanglege
8. september 2004
Alder:
8 mdr.
Sanglege
Vores dreng er blevet helt vild med at åbne skabe og døre og i det hele taget undersøge skabe og skuffer omkring sig. Det er jo fint nok og jeg kan sagtens forstå, at det må være vildt spændende for ham.
Han kravler ikke endnu og vil så selvfølgelig gerne sidde på armen af mor, mens vi snakker om det vi finder i skabene. Han er god til at rulle rundt på gulvet og rotere så han får motion på den måde - men kravleriet har han ikke lige opdaget endnu. Vi hjælper ham op på alle 4 og så rokker han lidt så mon ikke det kommer på et tidspunkt?
Det kunne bare være rart hvis han ind i mellem gad sidde hos mig og vi kunne lave en lille sangleg, men det er som om han synes jeg er verdens kedeligste menneske. Det er 10000 gange mere interessant at stå og slå hænderne ned i vores sofabord eller undersøge hængslerne på skufferne.
Er det "normalt" han ikke gider mig så meget på dette tidspunkt?
Jeg synes jo det er død-hyggeligt når vi sidder tæt og nusser, men han gider det ikke særlig meget, for så går han jo glip af alt det spændende omkring sig.
Har du nogle gode idéer til nogle sanglege? Jeg kender kun "tommelfinger-tommelfinger" og "lille peter-edderkop".
Tak for dine gode råd!