Brev:
Vil ikke kravle, stå eller gå
18. august 2004
Alder:
11 mdr.
Vil ikke kravle, stå eller gå
Hej
Vi har en dejlig datter der fylder 1 år d. 20 august.Men vi er bare så frustrerede lige i tiden.
Det drejer sig om at hun overhovedet ikke gider at bevæge sig, når hun ligger på gulvet. Hun har lige fra fødsel været en stærk pige, holdt tidligt hovedet selv, sad selv tidligt, og da hun var var 7 1/2 - 8 måneder begyndte hun at skubbe sig selv baglæns, på maven. Men siden har det stået stille.
Jeg må indrømme, at jeg tror vi selv er lidt skyld i det, for da hun var 9-10 måneder begyndte vi at bruge en gåvogn (altså, en af dem hvor hun kan sidde i), den bragte hende jo hen til ting, og når hun så kom ned på gulvet igen, blev/bliver hun bare så rasende, fordi hun jo kun kan møve sig baglens, og altså længere væk fra de spændende ting.
Hun rejser sig også kun op i kravlegården og enkelte gange i sengen (men først efter at vi har sat hende op, for det kan hun nemlig heller ikke). Vi prøver også at rokke hende mens hun står på alle fire, men så snart vi slipper, ligger hun som en sælunge og gynger på maven.
Hun er den ældste i mødregruppen, og den eneste der ikke bevæger sig, de kravler alle undtagen en, men hun trækker sig frem på armene, og der er altså 2 måneders forskel på den ældste og den yngste.
Normalt er hun en glad og tilfreds pige men den sidste måneds tid, skriger hun mere og mere, hvilket jeg selv tror, skyldes at, hun er frustreret over at hun ikke kan det hun vil. Men det gør bare os så kede af det, for vi er jo slet ikke vant til at hun skriger sådan.
Det skal lige siges at hun ikke er i dagpleje.
Har vi et unormalt barn, og hvad kan vi gøre for hende.
På forhånd tak.
Hilsen Lene