Brev:
Middagslure
13. juni 2012
Alder:
9 mdr.
Middagslure
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål til dig vedr. de daglige middagslure.
Min datter er netop blevet 9 mdr., og sover 2 middagslure om dagen. Vi har prøvet at strække dagen, fordi det på et tidspunkt var svært for hende at undvære den 3. lur (den sene lur inden aftensmaden). Derfor trækker jeg tiden inden hun bliver lagt til sin middagslur om eftermiddagen, så hun bedre kan holde sig vågen resten af aftenen.
Det går faktisk rigtig fint nu, og hun falder nemt i søvn ved de 2 lure.
Den første lur sover hun gerne ca. kl. 9 (her sover hun mellem 1,5-2,5 timer)
Den anden ligger ca. kl. 14/14.30 (her sover hun mellem 1-1,5 timer)
Mit spørgsmål går på, om det er bedre at hun sover en kort formiddagslur og en længere eftermiddagslur, eller er det ligegyldigt hvilken lur, der er længst? Jeg tænker også på, at hun på et tidspunkt skal begynde i institution, og skal nøjes med én middagslur. Så skal vi allerede nu begynde at hjælpe hende i den retning, eller skal vi lade hende bestemme længden af hendes nuværende lure selv?
Tak for din hjælp.
Kærlig hilsen
Leise