Brev:
Dele værelse - 4 år
29. november 2011
Alder:
4 år
Dele værelse - 4 år
Hej Helen.
Jeg vil først takke dig. For 3 uger siden skrev jeg til dig vedr min skrøbelige datter og på trods af at jeg nok godt kendte svarene på forhånd, så hjalp det gevaldigt at få en 'opsang' og en reminder på hvilken vej man skal lede sine børn - og min datter er på de 3 uger tørlagt og vokset helt vildt på sin personlighed. Fuldstændig balance - for nu, det er fantastisk!
Men jeg vil blot høre dig om en ting til.
Min datter har altid sovet godt og i sin egen seng på eget værelse. Indtil midt i min sidste graviditet hvor hun kom ind hver nat - først af sig selv og senere hen kaldte hun på os, når hun vågnede.
Hun fik også en stor seng i stedet for barnesengen - og den er nok for stor et eller andet sted.
Så tænkte vi at det ville hjælpe når lillebror kom ind på værelset, men han er også en stor tryghedsnarkoman og vil helst bare sove hos os hver nat. Det har han faktisk fået lov til, da vi også synes det er lidt hygsomt.
Men vi ville gerne at de faldt i søvn i deres egen seng og så evt kom ind senere.
Den lille bliver skrup hysterisk når han skal lægges i egen seng og jeg tror virkelig at han er 'bange' eller enormt tryghedssøgende.
Hvad er reglen omkring dette - skal vi tage tørnen og bruge den tid det tager? Eller har han bare brug for mere tid hos os, i vores seng?
Er der generelt nogle regler og tips til det at børn deler værelse og skal lære at tage hensyn og sove sammen. Putte ritualer, når de er henholdsvis 16 mdr og 4 år.
Jeg glæder mig enormt meget til at få dine svar.
Hej fra en glad mor.