Svar: Gider ikke flasken på samme måde
28. juli 2011
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Det er vigtigt at du lader din datter få 50-100ml mælk. Det er helt fint at hun drikker denne mængde, netop fordi hun øger sit indtag af skemad, vil hun naturligt sætte mælkeindtaget lidt ned og drikke mindre og også mindre effektivt. Men det er stadig vigtigt at hun får det.
Det handler ikke kun om at give hende mælk og dermed kalk nok, det handler også om at hun får væske nok - og hendes væskebehov er stort. De fleste børn vil i din datters alder have brug for ca 1000ml mælk i døgnet + vand af kop og derfor er det vigtigt at lade dem få de 75 ml i flasken, det tæller også med :)
Det at få flaske er noget hun kender godt og er et naturligt behov for hende - så når hun får flaske, så er hun helt bevidst om hvad det er og hvad der skal ske og kan derfor spise hurtigt nogle gange, og så bliver det også lidt kedeligt for hende, for hun ved jo hvordan :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske