Brev:
Mad og søvn - dreng på 7 mdr.
2. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Mad og søvn - dreng på 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar om mellemmåltider. Lukas er nu 7 mdr og 2 uger, og vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
7.00 morgenmad havregrød og vand af kop
9.00 Flaske(ca. 100 ml) og formiddagslur i 1½ time
11-11.30 middagsmad, øllebrød, grød, grøntsager i hånden og er begyndt at give ham lidt små rugbrødshapserer.
13-13.30 flaske(ca. 100 ml) og middagslur 40-1½ time
15-15-30 eftermiddagsfrugt. Frugtmos, bolle, cultura. Vand af kop
17.30 aftensmad moste kartofler m. grøntsager fisk/kød og frugtmos
18.30 flaske (ca. 200 ml)
22.30 flaske m. vælling(ca. 230 ml)
Vi har haft en periode, hvor han er vågnet og har været sulten om natten, og det er virkelig så jeg har hørt hans mave rumle. Det er kommet efter at han har været syg m. forkølelse, hoste og feber, og for at han fik væske nok da han var syg gav jeg ham mange flasker med mælk om natten. Nu har vi i 2 dage givet vælling, og 1 dag vågnede han 4.30 og skulle have en flaske og i nat skulle han ikke have noget mad, så det håber jeg selvfølgelig fortsætter:)
Ser det fint ud med måltider og mængden af mælk? Hvis han fortsætter med at vil have flaske om morgenen ved 5 tiden, hvornår kan man så forvente at han kan undværer den og hvornår kan han undvære flasken kl 22.30?
Er det ok, at jeg så småt begynder med rugbrødshapser? Synes han begynder og virke som om, at han er lidt træt af grød.
Han skal begynde i dagpleje om 1 mdr. og vil gerne have ham kørt ind i den rigtige rytme før han starter, eller skal man bare vente og lade dagplejemoderen gøre det? For så betyder det jo at jeg skal til at vække ham om formiddagen??
Et andet spørgsmål er, Lukas sover indenfor. Indtil han var 5 mdr. sov han i barnevognen, men begyndte at være meget ked af det, når jeg lagde ham i barnevognen, og indenfor ligger jeg ham bare og så falder han selv i søvn, så har ikke villet tage kampen med barnevognen. Men nu hvor han skal begynde i dagpleje, skal han jo sove i barnevognen, så synes du at jeg skal begynde at vænne ham til at sove i barnevognen?
Han var begyndt på ofte kun at sove 30-40 min i barnevognen, hvis han blev vugget/gået med, så planen skal være at jeg bare ligger ham i barnevognen, som jeg lige nu gør indenfor uden at hjælpe ham med at falde i søvn. Men hvis han kan indenfor burde han vel også kunne i sin barnevogn?? Kan jo prøve at ligge ham ude i barnevognen om formiddagen, da han så naturligt måske kun vil tage 40 min:)
Glæder mig til at modtage dit svar:)
Med venlig hilsen
L