Brev:
Får min datter nok at spise?
2. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Får min datter nok at spise?
Hej Helen.
Jeg er lige begyndt at give min datter rigtig mad. På den ene side vil jeg gerne være sikker på, at hun får mad / mælk nok. På den anden side vil jeg ikke give hende for meget mælk.
Vi er ekstra bekymrede, fordi hun er begyndt oftere at bede om mælk om natten, samtidig med at hendes vægt har været relativt uændret (dvs. hun har ikke taget på).
Hun er første begyndt at få mos/grød, da hun var præcis 6 mdr. gammel.
500 ammes
600 vågner og vi står op
730 grød med frugtmos efterfulgt af amning
800-900/930: sove
1100 ammes
1115-1230-1300: sove
1400 ammes
1600 ammes
1745 lidt grønsagsmos
1800 ammes
2000 ammes og godnat
I løbet af natten beder hun om bryst ca. 4 gange.
Hun spiser pænt - tager skeen og fører den selv ind i munden. Når hun har spist ca. ½ dl så slipper hun skeen og vender hovedet bort. Og så vil hun have vand. Hun har aldrig spyttet mad ud.
PS: Sommetider når hun ammer, laver hun mange lyde (bbrrrr...) samtidig med. Ved du hvorfår babyer gør det?
Hilsen