Brev:
Pige vil ikke spise rugbrød
2. maj 2011
Alder:
9 mdr.
Pige vil ikke spise rugbrød
Hejsa
Min datter på 9½ mdr vil ikke spise rugbrød og det er efterhånden et problem synes jeg. Hun startede i dagpleje da hun var 7 mdr gammel og hver evig eneste dag siden da, er hun blevet tilbudt rugbrød men vil ikke have det - der er også forsøgt flere typer af rugbrød og pålæg men nej - presser man hende bliver hun rasende! (fair nok jo).
Hun vil dog gerne spise pitabrød, grovboller og andet lidt lysere brød, men det er jo altså bare ikke ligeså sundt og mættende. Det er ikke til at stå med varm mad til frokost i dagplejen - der får de rugbrød og sådan er det bare....
Derfor får hun stadig øllebrød til middag som hun i øvrigt er vældig glad for.
Hun kan sagtens tygge det for hun spiser jo lysere brød og også mine kompakte fedtfattige grovboller og hun kan sagtens sidde og spise kyllingestykker, majs, ærter osv hvor hun selv samler det op og spiser det - men rugbrød...?...niks!
Hvad gør vi? skal vi bare holde pause? tænker at hun vel for længst burde kunne spise det?
Hilsen