Brev:
Ingen voksentid
1. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Ingen voksentid
Kære Helen,
Vi har læst din bog og mange andres, men vores lille trold passer desværre ikke rigtig på nogen af eksemplerne! Så nu er vi lidt løbet tør for ideer.
Sagen er den at vores datter Aurora (f. 15.05.10) styrer vores liv - og ikke kun på den gode måde. Da hun blev 2 uger fik hun kolik og græd nonstop hver aften fra kl. 19:30 til hun næsten besvimede af træthed i vores arme ved 3-tiden om natten. Derfor startede vi den dårlige vane med at hun faldt i søvn ved mit bryst i vores seng fordi det nogle gange kunne få hende til at falde til ro allerede kl.2!
Da hun var omkring 3 måneder forsvandt mavekramperne og hun faldt til ro omkring midnat. Siden da har vi kæmpet for at få givet hende en døgn og spiserytme som normale børn - uden held og vi savner at kunne sidde sammen og se en krimi uden afbrydelse eller at Christian kan være den der putter nogle gange.
Hun er ellers en meget glad og MEGET aktiv pige der har tons vis af energi og kan næsten gå!
Vores putteritual er nu:
19:45 Godnatgrød (lyset bliver dæmpet, TV-et skruet ned)
20:15 Christian skifter ble, giver nattøj på og børster tænder
20:30 Jeg bliver tilkaldt og vi læser alle 3 bøger og i 5 minutter, så går han ud og jeg giver Aurora bryst
21:00 Jeg lister ind i stuen...
Vores udfordringer:
- Hun bruger ikke sut
- Tager ikke imod flaske
- Vil ikke sove uden mor
- Kan kun falde i søvn ved brystet eller i barnevognen (når den er i bevægelse)
Vi oplever 3 forskellige scenarier mht. søvn:
1) Hun sover allerede 19:30 og alt er gået perfekt indtil hun vågner kl. 21, er vågen 5 minutter fylder bleen og er så lysvågen og glad - hvorefter hun så tidligst sover v. 23-tiden
2) Hun sover 20:30 og vågner så hvert 20. minut og laver sin 'moar-kaldelyd' hvis der ikke bliver reageret indenfor et par minutter bliver hun knald hysterisk og vågner helt. Hun vil have at jeg kommer og lægger ved siden af hende og giver bryst og bliver LIGGENDE til kl. 7 næste morgen!
3) Hun kommer kravlende ind i stuen og vil kysse og lege ved 22-tiden?!
Måske lidt rodet formuleret men vi leder efter en plan hvor vi kan få Aurora i egen seng på eget værelse med en normal sengetid uden brug af bryst. Og grundet hun jævnligt bider mig og at det tager appetit væk fra maden så ville jeg faktisk allerhelst stoppe med at amme helt. Kan det lade sig gøre?!
Kærlig hilsen
Lea & Christian