Brev:
Vågner konstant - 7 mdr.

Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål vedr. Alexanders søvn om natten.
Han er nu over 7 mdr gammel og det går jo fint med ham om dagen nu....endelig.
Men de sidste par uger er han vågnet konstant om natten.
Vores ritual om aftenen er det samme hver dag.
Han spiser rigtigt godt hele dagen og får en stor portion fuldskornsgrød til aftensmad kl. 17.
Så bliver han puttet ca. 18.30 med en flaske mælk.
Han brokker sig så i en times tid, fægter rundt med arme og ben og skal puttes utallige gange, men jeg har købt nogle dutter, som kan få sengen til at vugge og det hjælper engangimellem.
kl. 20 vågner han. Han klynkegræder. Jeg har prøvet følgende uden resultat:
- vente lidt før jeg går hen til ham, men han bliver mere ked af det jo længere tid der går.
- give ham lidt vand i flaske eller mælk, som han kun tager en lille tår af.
- putte ...
... ham og vugge ham lidt.
- lægger ham på siden, fordi det kan han godt lide.
Fra kl. 20 til kl. 2 vågner ham hvert TYVENDE MINUT!!!! Det er når det er skidt.
Når det er godt vågner han hver time!!!!
Og så fortsætter det frem til kl. 5.30 hvor vi står op.
Han har intet med ørerne, for er blevet tjekket.
Der er ro i soveværelset, men han kan heller ikke få sit eget værelse.
Og selv når han kommer over til mig i sengen, når jeg ikke orker mere, fortsætter det også her.
Han virker ikke vågen i starten, men hvis jeg lader ham ligge, vågner han og græder.
Er det overhovedet noget jeg kan gøre? Eller er det hans alder?
Han har kun sovet i tremmesengen i 3 uger, men det er de sidste 2 uger det har stået til sådan.
Han sover ok om dagen.. ikke vanvittigt meget, men alligevel. Ca. 1 - 1,5 time.
Har du nogen bud?
Kærlig hilsen
Camilla
Annoncer
Sponsorerede artikler
Baby sok med pulsmåler - hvad er det?
De fleste forældre kender følelsen. Man har endelig lagt sin baby til at sove, lyset er slukket, og alligevel lister man tilbage et kvarter senere for lige at tjekke, om alt er, som det skal være. Netop derfor er en baby sok med pulsmåler blevet et oplagt valg for familier, der ønsker mere ro ...
Forældre med børn på samme alder har også spurgt Helen Lyng Hansen om:
11. juni 2026 | Kost og ernæring | 5 mdr.
Kære Helen Vi kunne godt bruge lidt hjælp til madopstarten af vores pige,...
9. juni 2026 | Kost og ernæring | 7 mdr.
Kære Helen Vi har lillebror på 7 måneder, som trives. Dog har jeg et...
19. april 2026 | Sovevaner | 6 mdr.
Kære Helen Som du ved, så er vores barn nummer 2 en svær størrelse, der har...
17. marts 2026 | Sovevaner | 7 mdr.
Gå fra 3 til 2 lurer og god vågentid
Kære Helen Min datter er 7,5 måned og jeg føler nu at hun er klar til at...
4. marts 2026 | Kost og ernæring | 8 mdr.
Vil kun ammes i søvn og afviser oftest flaske med MME
Kære Helen Jeg har en datter på 8,5 måneder, hvis våde bleer efterhånden er...
Viden om børn:
Bæresele
En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.
I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.
Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...
Ører - øreproblemer hos baby og børn
Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.
Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...
Svartidsbarometer
Gratis nyhedsbrev
med nye præmier hver måned
Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.
Det siger medlemmerne ...
Kære Helen,
tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)
Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!







