Brev:
Amning og søvn - 14 mdr.
13. december 2010
Alder:
14 mdr.
Amning og søvn - 14 mdr.
Hej Helen!!
Jeg har en dejlig lille krudt ugle på 14 måneder (om to dage). Han er meget glad, aktiv og meget nysgerrig og piller ved alt! Han er bare skøn!!
Siden han har været helt lille baby har jeg ammet ham i søvn.. det er meget sjældent han er faldet i søvn af sig selv medmindre han har været i klapvogn eller barnevogn som lille baby. Men herhjemme skal han altså have bryst før han falder til ro. Du har før skrevet til mig at han får for meget mælk og jeg har virkelig prøvet at trappe ned men det er bare så svært.. jeg går hjemme med ham nu så han får bryst inden han sover til middag/eftermiddag og så får han bryst igen inden han skal i seng og så de gange han vågner om natten. Og nogle gange kan han altså godt vågne op til flere gange, helt op til 4 gange om natten. Og jeg har prøvet at vugge ham lidt i mine arme men synes bare ikke det virker.. det er bryst han vil have og ikke andet. Og han bruger ikke sut, har aldrig gjort det, så tror også at brystet er en slags tryghed for ham.
Jeg har intet imod at amme, men tror måske det er lidt for meget. Jeg vil gerne have ham til at falde i søvn uden bryst. du har før skrevet til mig at jeg skal give ham en sutte klud med lidt mælk på eller en lille bamse.. jeg har desværre ikke prøvet det endnu. Ved ikke om jeg skal bruge en klud eller bamse? Jeg læser altid en bog for ham inden han skal sove så han lige kan falde til ro og så plejer jeg nogle gang og give ham lidt grød inden han sover så han ikke gå sulten i seng.
Det meget af samme rutine hverdag! jeg er en rutine nørd!! Jeg kan lige skrive hvordan vores dag ser ud så du kan danne dig et overblik:
alt mellem 7.45- 8.30 vågner
9.00- morgenmad som består af lidt grød, ristet bolle med ost og smør og sødmælk af kop
Plejer og give ham en kiks eller mere bolle en time før frokost ca.. men det ikke altid han gider det.
11.30-12.00- Frokost- rugbrød hapser med div. pålæg og lidt grønsagsmos ved siden af da han ikke altid gider rugbrød+ vand
kl. 13.00 får han bryst og sover ca. halvanden time til to timer.
kl. 15.00- noget frugt mos, frugt eller yogurt osv + vand. Men han gider ikke rigtig spise frisk frugt eller grøntsager medmindre det er i maden.
kl 16.30 bolle eller mere yogurt eller andet + vand
kl 18.00 aftensmad+ vand. Der plejer han at spise meget.
Nogle gange får han grød kl.19.00 hvis han ikke har spist så meget aftensmad.. det ikke altid han gider at spise det.
kl. 19.30-20.00 bryst + sove.
Og så vågner han i løbet af natten og får bryst!!
Når vi spiser frokost plejer jeg at ligge små stykker rugbrød til ham og agurk stænger osv men han gider aldrig selv spise det. Det ryger bare på gulvet. Men han kan godt selv spise en oste haps eller en halv bolle og kiks osv..
Jeg håber ikke mit brev er for rodet!! håber du kan hjælpe mig og vil lige sige at jeg for længst har købt den bog men har kun nået at læse 23 sider.. kan ikke rigtig finde tid til det.. men skal nok få den læst men vil bare lige fortælle dig min situation så jeg kan få konkrete råd!! tusind tak Helen!!
Hilsen