Brev:
Vågner stadig mange gange
12. december 2010
Alder:
12 mdr.
Vågner stadig mange gange
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen fordi jeg har brug for nogle gode råd. Jeg har skrevet til dig før omkring min datters søvn og jeg synes ikke det er blevet meget bedre...
Min datter er 1 år nu og jeg synes det må være på tide hun får en dejlig nattensøvn. Jeg ved der sker meget for hende i denne tid og det er selvfølgelig noget hun går igennem om natten.
Min datter er startet i dagpleje, og jeg er startet på arbejde og jeg synes det er rigtig hårdt når vi ikke får vores søvn!!
Min datter har aldrig brugt sutteflaske, hun er blevet ammet.
Min datter sover en 45-1 time om formiddagen, og 2-3 timer om eftermiddagen.
Jeg synes hun spiser fint, hvis hun ikke rigtig kan lide vores mad, giver jeg hende en potion havregrød.. Vi spiser ved 17.30 tiden, så hvis hun får havregrød er det ved 18.15 tiden.
Hun bliver puttet ca. 19.15, så hun ligger i sin seng ved 19.30 tiden - jeg ammer hende i forbindelse med læsning, osv.
Hun kan have svært ved at give sig hen, give slip på dagen - så vi er inde hos hende nogle gange inden hun falder i dyb søvn. Vi giver hende sutten og bamsen, og så falder hun i søvn...
Derefter kan hun vågner 5 gange, nogle gange mere, hvor vi skal ind og give hende sutten og bamsen. Det skal siges at hun står op i sengen hver gang hun vågner... og græder. Og venter på os.
Tager vi hende ind i sengen hos os, begynder hun at tale: "hva det, hva det" og peger rundt.
Kan hun være sulten, hun virker ikke som om hun er sulten og jeg tør heller ikke at give hende grød ved 19.30 tiden, for min datter har afføring omkring 3-5 gange om dagen ofte i forb. med mad. Så jeg er bange for at hendes mave vil give hende uro!!
(er det egentlig ok at hun har så ofte afføring.??)
Om dagen er hun i super humør, - kan lide sin barnevogn og sover rigtig fint der..
Hilsen A