Brev:
Vil ikke spise fast føde - 7 mdr.
3. november 2010
Alder:
7 mdr.
Vil ikke spise fast føde - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en glad dreng som lige pludselig ikke vil spise den samme mængde grød/mos som til at starte med.
Jeg begyndte med grød da han var 5 mdr det gik lidt op og ned men til sidst spiste han godt. Jeg har ammet fuldt indtil han var 6½ måned hvor jeg pludselig ikke havde mere mælk og så gik jeg over til mme. Da jeg så gik over til mme ville han ikke have mere end 5-6 skeer grød/mos/rugbrød før at munden lukker i og han kigger væk og skælder ud. Til at starte med fik han 5 flasker i døgnet så satte jeg det ned til 3 flasker (175-200 ml ad gangen) men jeg synes ikke at det har hjulpet ret meget den eneste forskel er at han nu godt vil have morgengrød.
En dag ser ca sådan ud
kl 6 er han klar til at stå op
kl 7-7.30 morgengrød Harvregrød eller øllebrød
kl 10 en flaske og ud at sove (han sover gerne 2-3 timer)
kl 12.30 middagsmad men vil kun spise 5-6 mundfulde af grød m/grønsagsmos eller rugbrød med smørepålæg
Kl 14.30 ud at sove igen 1½-2 timer når han vågner får han lidt grød hvis han vil
Kl 17.30-18 får han aftensmad 5-6 mundfulde, det samme som vi får.
Kl 19.30 en flaske og i seng
Og så en flaske når han vågner første gang og sutten ikke kan få ham til at falde i søvn.
Han er ellers en glad aktiv dreng han kravler og rejser sig op ved alting og undersøger alting. Han har ikke fået tænder endnu men jeg kan se nogen hvide pløkker i tandkødet. Han sover ok om natten, han spiser som skrevet 1 gang og kan derudover godt vågne 2-3 gange efter han har spist.
Mit spørgsmål er hvorfor at han ikke vil spise mere end han gør? Er det bare en fase?
Hilsen Rikke