Brev:
Drømme - 6 mdr.
4. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Drømme - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg henvendte mig for cirka en måned siden idet jeg havde lidt problemer med min søns søvnrytme. Min søn (Jacob) er nu fyldt 6 måneder og med dine input fungerer hans søvnrytme meget bedre.
Hans rytme ser således ud:
07.30 - morgenmad i høj stol, havregrød og vand
09.00 - formiddagslur i barnevogn evt. med lidt flaske Nan
11.30 - frokost i høj stol - øllebrød med vand
13.00 - eftermiddagslur og evt. lidt flaske Nan (gårtur eller altan)
15.00 - lidt frugtmos og vand
16.30 - lille powernap (nogle dage 30 min. andre dage 45 min)
18.00 - aftensmad i høj stol - forskelligt mad.
19.15 - bad og putning. Flaske vælling
20.00 Sover han
23.00 Flaske vælling
05.00 Flaske Nan
Alle tider er cirka tider.
Grunden til at jeg kontakter dig nu skyldes at Jacob sover ekstremt uroligt. Han har mareridt adskillige gange om natten, hvor han vender og kaster sig rundt i sengen. Han klynker og kan ikke finde ro med mindre vi er ved ham. Han vågner ikke op så længe vi når at være hos ham og kærtegne ham eller putte dynen rundt om ham.
Han er så også begyndt at have denne "vane" om dagen når han sover. Han kaster sig rundt i barnevognene og kan ikke finde ro. Det er meget svært at være tilskueer til.
I hans vågnetid er han en utrolig aktiv dreng med et meget højt energiniveau. Han sidder/ligger aldrig stille. Hele tiden sker der noget, han er så nysgerrig og er fuld af krudt. Han er utrolig glad og sund dreng, så det er lidt svært at forstå, hvorfor hans søvn skal være så urolig.
Jeg forsøger så vidt muligt at stimulere ham tilpas, forstået på den måde at vi både har hjemme dage og dage hvor vi er "ude".
Kan du på nogen måde give os lidt tips til hvordan vi kan hjælpe Jacob så han kan sove lidt roligt?
Bedste hilsner
Marie