Svar: Menstruation efter fødslen
4. juni 2003
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Der er store individuelle forskelle på, hvornår menstruationen begynder igen efter fødslen. Og du kan ikke sammenligne med det tidligere forløb og nu. Du kan således ikke gå ud fra, at du får menstruation på samme tid, som efter første fødsel.
Nogle kvinder får menstruation og dermed ægløsning selv om de ammer, mens andre ikke får menstruation så længe de ammer. Der kan eksempelvis gå 1½ år uden menstruation.
Da man aldrig ved, hvornår den første ægløsning kommer, anbefales det at bruge prævention også selvom man ammer.
Det er helt normalt at du endnu ikke har fået menstruation.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske