Brev:
Kan min datter tage for meget på?
4. juni 2003
Alder:
2 mdr.
Kan min datter tage for meget på?
Hej
Jeg er mor til en pige på 10½ uge. Hun er født 12 dage før termin med en fødselsvægt på 3200 og en længde på 49 cm. Hun er en pige med stor appetit (ammes udelukkende) og trives fint.
Her, godt 10 uger efter fødslen, vejer hun allerede 7,5 kg og er 61 cm lang. Er det normalt at tage så meget på så hurtigt og er det i orden? Både min mand og jeg er normale af højde og vægt.
Hun ammes ca. hver tredje time om dagen og 1-2 gange fra 20-07. Hun bruger ikke sut og jeg mistænker hende for at bruge mig som sut indimellem, da hun gerne vil sutte længe efter brystet er tømt, hvis jeg giver hende lov.
Er hun i risiko for at blive overvægtig senere pga. denne store vægtforøgelse?
På forhånd tak for svaret!
Mvh. Kristine