Brev:
Min datter kravler ud af sengen, når hun skal sove
2. juni 2003
Alder:
2 år
Min datter kravler ud af sengen, når hun skal sove
Min datter er lige blevet 2 år og har netop fundet ud af, at hun kan kravle ud at hendes tremmeseng.Indtil nu har det ikke været noget problem at få hende i seng om aftenen, og for det meste er hun faldet hurtigt i søvn. Men nu er putteseancerne om aftenen blevet et mareridt.
Hun kravler op af sengen mange gange hver aften, og det tager timer at få hende til at falde til ro og sove. Vi har læst at måden man kan takle det på er, at følge barnet i seng igen hver gang det står op uden af vise vrede eller snakke til barnet, og så skulle barnet i løbet af kort tid finde ud af, at det ikke kan betale sig at kravle ud af sengen og at vi mener at nu er det tid til sove.
De første dage gik det også fremad og antallet af gange hun kravlede ud af sengen faldt, men så trappede hun bare stille og roligt op igen. Er der en anden måde vi kan takle det på? Er det tid til at investere i en juniorseng? - og gør det nogen forskel? Kan der være tale om, at hun nu ikke er træt nok og at sengetiden skal skubbes? - skal middagsluren evt. droppes? (hun har aldrig sovet særlig meget om dagen).
Jeg håber at I kan hjælpe med nogle svar, for vi er i en lidt frustrerende situation som tærrer på os, og som også ødelægger vores "voksentid", da putningen tager så lang tid hver aften.
Kærlig hilsen
Tine