Brev:
Kunne godt tænke mig en madplan til min datter
26. december 2008
Alder:
8 mdr.
Kunne godt tænke mig en madplan til min datter
Kære Helen
Jeg er lidt i tvivl om min datter på 8 mdr spiser nok, derfor kunne jeg godt tænke mig en madplan.
Sagen er den at jeg prøver at give hende grovere mad, mad i stykker, brødhapsere, hun smager tager nogen bid og så er det bare det.... jeg tænker hvordan får jeg hende igang. jeg prøver at spise med og sige mmm nam nam men synes ikke rigtig det hjælper. Hun kigger og smager lidt og så er det bare det.
En anden ting er hvor mange stykker brødhapsere skal hun spise for det er nok?? altså ½ skive rugbrød i stykker?? 1 hel?? er meget i tvivl. Jeg supplere altid med mos ved siden af da jeg vil sikre mig at hun bliver mæt (mosen SKAL være tynd før hun vil spise den, ellers så kommer alt op igen) hvorfor ???? Jeg tænker hun er 8 mdr, hun må da være klar til grovere mos???
Aftensmaden tilbydes det samme som os... men der er jeg igen i tvivl om hvor meget skal hun spise før det tælles som en portion. og her er det samme problem spiser meget lidt smager og efter 4-5 stykker så laver hun brækbevægelser og så det ud...
Jeg prøver at holde rigelig med pauser men men men en lille klum der så er det bræk. Enten skal alt moses med en gaffel eller så skal hun sidde og gumle med det i munden indtil alt er blødt nok. er det ok?? det tager bare en evighed.
Hvordan kan jeg træne hende i at blive bedre til at tygge. Det skal siges at hun ikke har nogen tænder.
Vores dag ser således ud:
morgen 6 flaske 150 ml mme
ca 8.00 morgenmad havregryn/øllebrød
ca 9.30 lur
ca 11.30 frokost grønsagsmos med kød, fisk. og ved siden af tilbydes brødhapsere men ikke den store interesse.
ca 12.30 flaske med 150 ml mme og sover til middag
ca 15.30 lidt grød
ca 18 aftensmad tilbydes det samme som vi spise og suplerer med grønsagsmos)
ca 19.30 godnatlaske ca 150ml-170ml mme
mellem 23-24 150-170 ml mme
Er vores plan ok?? eller skal vi lave om på noget?
Kan du sende en detaljeret madplan og nogen gode fif med hvordan jeg kan hjælpe min datter i at blive bedre til at bruge sine gummer??
På forhånd tak og god nytår :-)