Svar: Brug af flaske?
17. april 2004
Alder:
5 mdr.
Umiddelbart behøver du ikke lære din datter at drikke af en flaske. I en alder af 7 mdr. vil hun kunne drikke af en kop og i og med at hun er belvet ammet så meget, som hun er, så plejer børn at have en god kæbemuskulatur og være gode til det med koppen.
I takt med at I begynder på skemaden, så tilbyder du hende små slurke væske (mælk/vand) af kop, så lærer hun det efterhånden.
Hvis hun skal have større mængder af kop, så foretrækker nogle børn en kop med tud, som findes i mange forskellige udgaver, men andre klarer fint at drikke af en almindelig kop.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske