Svar: 3 mdr. og mad
17. april 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Katja
Grød lavet af majsmel, rismel eller boghvedemel og grød lavet af hirseflager eller boghvedeflager er meget velegnede som den første skemad, da de smager mildt og ikke indeholder gluten.
De førstnævnte tre meltyper giver en blød og fin mild grød, hvor de sidstnævnte er mere 'fnugget' i konsistensen.
Du kan også sigve ham grøntsagsmos. Her er det en fordel at begynde med kartoffelmos og så langsomt komme lidt gulerod, blomkål eller brocholi i.
Under 'Artikler' finder du en beskrivelse af den første skemad, hvor jeg beskriver netop dette og også en opskrift på, hvordan du selv laver f.eks. grød.
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske