Svar: Grød og søvn
17. april 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Louise
Det kan godt være en raktion på at din datter er begyndt at få andet mad, men det kan også godt være at du skal øge hende lidt, så hun får 2-3 skemåltider dagligt, hvoraf det ene måltid ligger om aftenen.
Så længe hun kun spiser få skefulde, udgør skemaden ikke et måltid og hun skal derfor fortsat ammes som hun plejer. Du skal derfor ikke give skemad i stedet for en amning, men gøre både og.
En plan for 2-3 måltider skemad kan se sådan her ud:
Morgen: bryst
Formiddag: evt. grød og bryst
Frokost: grød eller grøntsagsmos og bryst
Eftermiddag: bryst
Aften: grøntsagsmos, evt. frugtmos til dessert og bryst
Sen aften: bryst
Nat: evt. bryst
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske