Brev:
Spiser meget lidt - 10 mdr.
9. november 2008
Alder:
10 mdr.
Spiser meget lidt - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver for første gang. Og siger tak for en rigtig god side!
Jeg har en dejlig datter på godt 10 mdr. Mit problem er at hun ikke vil spise. Vi startede fint da hun var 4 mdr. og hun synes at det var rigtig sjovt at smage. Men lige pludselig besluttede hun, at det vil hun ikke mere. Hun var vel 8 mdr.
Min sundhedsplejerske sagde så, at vi kunne vælge at "sulte hende" eller at hun kunne få hende indlagt. Min kæreste og jeg valgte så at "sulte hende" forstået på den måde at ville hun ikke ha´ det vi tilbyder, jamen så er det bare det. og der er ingen tvang fra vores side.
Hun vil ikke spise morgenmad, 1-2 skefulde det er så det. Hun vil heller ikke spise i vuggestuen, så hun bliver lagt til middagslur på tom mave. Dog uden problemer...sover et sted mellem 2 -2 1/2 time. Bliver tilbudt evt. rester fra frokost eller andet når hun vågner. En smule spiser hun dog der (på en god dag). Vi tilbyder også en lille snack når hun så kommer hjem. Men nej tak, det vil hun heller ikke. Hun er derfor rigtig sulten til aftensmad omkrink 17.30-18.00.
Vi har ingen problemer når hun skal sove til aften. Hun bliver lagt omkring kl.19-19.30 med en flaske, men spiser ikke mere en 80 ml. men hun holder fast på flasken og "gemmer" resten til en lille time efter. (Vi smider resten ud hvis hun ikke har tømt den inden den tid, hvilke næsten aldrig sker).
Et sted mellen kl.24-02 er hun så sulten igen og stadig spiser hun ikke mere end de 80 ml. Det jo ikke nok, når hun skal ha´400 ml. til at dække sit behov for jern?. Hun vågner mange gange om natten. Er hun sulten? kan hun bare ikke spise mere end 80 ml. af gangen? Hun får kun de to flasker om dagen.
Min læge siger at vi ikke skal tænke så meget over det, da hun ikke ser ud til at mangle noget.. hun har nogle gode lårbasser :O) Hun kravler, trækker sig op af ting, pludrer løs og alle de ting hun nu skal kunne i sin alder. Men det er bare som om at hun bliver hurtig træt og ked af det hele tiden. Der kommer jo heller ikke noget ind der kan give energi. Man kan lige frem høre hendes mave rumle nogle gange.
Jeg håber virkelig at du kan hjælpe os med nogle ideer eller bare fortælle at det nok skal gå, og at vi ikke skal være bekymret.
Hilsen Isabell