Brev:
Er meget morsyg
15. oktober 2008
Alder:
23 mdr.
Er meget morsyg
Hej Helen.
Jeg skriver for at høre om der er en fase her ved 2 års alderen, hvor det kun er mor der dur?
Albert har i 2 uger nu været meget morsyg. Han vil kramme og kysse rigtig meget, hvilket jo er vidunderligt med sådan en kærlig lille dreng, men når jeg lige skal i køkkenet eller andet, der tager 5 sek så bryder hans verden sammen. Han pjevser og græder også indimellem mens han råber MOAAAR. Så skal han op og han vejer altså 16 kg nu - PUST! Når bare jeg er sammen med ham hele tiden og leger, så er der intet i vejen.
Faktisk er det sådan, at når far har tjansen om morgenen med at stå op med ham og køre ham i vuggestue, så græder han også ved afleveringen. Og det er her jeg bliver meget undrende for Albert er så glad for sin vuggestue. Der er så vidt jeg ved ingen ændringer, men nu er han begyndt at pjevse og i morges græd han 10 min. før han stoppede og så skulede han ondt til sin far, da han gik. Det er altså underligt.
Albert har haft lidt flere dage hjemme den senere tid pga. mellemørebetændelse, råhygge med mig og nu efterårsferien, hvor han kun er i vuggeren 2 dage.
Kan det være nok til, at han finder ud af, at det er hyggeligere hjemme?
Han sover og spiser fint og er glad. Han vil bare ikke så godt være alene. Det er ekstra hårdt for mig fordi det er mig hele tiden. I går ville han ikke engang sige hej til sin far, da vi kom hjem. Og så vidt jeg ved har der ikke været noget mellem far og søn. (de gik i haven og legede senere, så det varede ikke længe, men alligevel). I aftes lå han lige så lang han var mellem os på gulvet og blev nusset på hele kroppen mens vi sang sange og han NØD det. Måske han får FOR meget kærlighed og omsorg?? Kan man få det??
Kærlig Hilsen
Karoline
Jeg glæder mig til dit svar.