Brev:
Spiser pludselig mindre
26. september 2008
Alder:
3 mdr.
Spiser pludselig mindre
Hej,
Så har jeg endnu et spørgsmål til tvillingerne Ronja og Bertram. De er nu 3,5 måneder (født 6 uger for tidligt). De er på NAN1 begge to.
Deres appetit er nu faldet drastisk. Vi er for et par uger siden returneret til Malta, og det ser ud til de har taget det fint. Jeg tror også de er ovre deres 12 ugers tigerspring, som også inkluderer mistet appetit. Men...de sidste dage har de ikke spist ret meget. De får tilbudt ca. 200 ml. men spiser for det meste 100-110, nogle gange mindre. De falder ofte i søvn undervejs. Bertram falder mindre i søvn, og når han er halvvejs, så bliver han pludselig vældig gal og nægter at spise mere. De melder sig ikke oftere end normalt, der går ca. 3,5-4 timer i mellem deres måltider. De kan skrige fuldstændig vildt efter mad, og spiser ikke ret meget, før de ikke gider mere.
For måske 10 dage siden, prikkede vi nogle ekstra huller i deres sutter, fordi de nu skulle have så store måltider, og ikke kunne holde sig vågne til det. Det gik godt et par dage, der kom mere fart på, men ikke længere. Nu har jeg så også været ude og købe nye (større) flasker, hvor jeg har gjort det bedste, for at finde sutter der ligner de gamle, men de er ikke lige sådan, og kan ikke få de andre her. (brugte pigeon, nu avent med 3 huller) De er ikke ret glade for de nye flasker, men de skal jo lære at bruge dem, for de andre flasker er kun til 150ml. og vi har heller ikke sutter, der kan bruges, når vi skal til at give vælling.
Bertram har taget meget på i en periode, er det måske så naturligt, at han ikke spiser lige så voldsomt en tid? De spiser ofte godt, når de får mad i søvne om aftenen, og når de spiser om natten. De spiser meget langsomt, og om natten kan jeg sidde i over 45 min. med en flaske, men så bliver den som regel også næsten spist. Om dagen bliver den afvist, og der er ikke noget at gøre. De bøvser fint.
Har du nogle forslag?
Med venlig hilsen
Rikke