Brev:
Frustreret pige - 3 år, 2 mdr.
17. september 2008
Alder:
3 år, 2 mdr.
Frustreret pige - 3 år, 2 mdr.
Hej Helen,
Vi har en pige og en dreng på 3 år og en dreng på 5 måneder. De to ældste startede i børnehave 1. juni.
Jeg skriver fordi min datter er blevet meget følsom i løbet af det sidste halve år - måske pga. vores yngste barn eller måske er det bare alderen.
Men hun bliver ofte ked af det, hvis tingene ikke lige går efter hendes hoved. Det kan være meget små ting.
Hvis vi spørger om hun vil have en appelsin og hun hellere vil have æble, så begynder hun at græde - nogle gange skriger hun (det er først inden for de sidste par måneder, hun er startet med det). Når jeg spørger hvorfor hun er vred, siger hun: Jeg er ikke vred jeg er bare ked af det. I følge hende bliver hun aldrig vred.
Vi synes selv at vi gør meget for at give dem opmærksomhed selv om vi også har den yngste, der skal passes. Vi krammer og prøver at forklare, at hun kan få lige den frugt hun gerne vil have, men hun er bare ked af det.
Jeg er af den mening at børn gerne må blive vrede og de må også meget gerne vise det, men jeg er ved at blive sindssyg af hendes skrigeri og jeg forstår ikke hendes frustrationer og hun fortæller mig ikke hvorfor, når jeg spørger hende.
Før i tiden var hun altid så glad - hun var slet ikke til at slå ud. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?
Med venlig hilsen
Jeanette