Brev:
Jeg vækkes 4 gange hver nat
16. september 2008
Alder:
9 mdr.
Jeg vækkes 4 gange hver nat
Hej Helen
Jeg har en søn på knap 9 md. han vejer 9 kg. og er sund og velnæret, han trives godt og er altid glad, vores eneste - men store problem er at han vågner hver anden time hver nat og bliver ammet for så at sove 2 timer igen, han spiser ikke "op" så det er ikke fordi der ikke er nok mælk i brystet.
Vores dagligdag ser sådan ud (jeg går hjemme stadig - skal gå hjemme til han er 15 md.):
kl. 20 kommer han i seng, er ammet lige inden, kl. 23.30-24 vågner han for at blive ammet første gang, så kl. 02.00 og kl. 04.00 og kl. 06.00 vågner han og får bryst, så kl. 08.00 står vi op og han får grød, og kl. 10 får han bryst og sover formiddagslur, kl. 12 får han frokost, rugbrød eller varm mad, og kl. 14 får han bryst og sover derefter en time eller mere, kl. ca. 16 får han bryst igen og kl. 18 får han aftensmad - spiser nogle gange meget, andre gange lidt. så igen kl. 20 amning og sovetid, han er god til at lægge sig til at sove.
Han sover i vores soveværelse, men vi overvejer at han snart skal ind og sove på sit eget værelse.
Så 4 spørgsmål:
Hvad gør vi, så han sover hele natten, og skal vi tage tørnen med at han skal sove hos sig selv i samme tørn?
Hvad betyder alt dette, i forhold til hans tryghedsbehov for mig som mor i denne fase i hans liv, hvor han jo opdager at han er et selvstændigt individ?
Og til sidst, kan et skema se sådan ud: Natamning kl. 20 og morgenamning kl. 6 og ellers sove derimellem? Da jeg gerne vil beholde hyggen med ham i sengen om morgenen inden vi står op, da der er så længe til jeg starter på job igen.
Håber du kan hjælpe os, trætte forældre.
Hilsen Trine