Brev:
Stop med sutteflaske til 21 mdr. gammel dreng
2. april 2004
Alder:
21 mdr.
Stop med sutteflaske til 21 mdr. gammel dreng
Jeg er mor til en dreng på nu 21 mdr. Han får stadig sutteflaske 1 gang om natten. Han forbinder det med hygge og tryghed og øjnene svømmer helt hen, når han får den. Der er sødmælk i flasken.
Nu er problemet bare, at han tror han skal have sutteflaske hver gang han vågner i løbet af natten - og det gør han mange gange!
Vi har prøvet "en kold tyrker", men efter 3 timers utrøstelig gråd og forsøg med kop opgav vi. Vi har også forsøgt at fortynde mælken mere og mere med vand, men det resulterede i at han vågnede 2 gange i løbet af natten for at få flaske, i stedet for oprindeligt kun 1 gang.
Min mand bliver irriteret, når vores dreng vil have flasken mere end 1 gang i løbet af en nat, men jeg tænker "at han er jo for lille til at tælle". Han kan jo ikke forstå at han allerede har fået én flaske og så ikke må få flere.
Hvad gør vi for at få stoppet dette natteroderi på en behagelig måde, hvis en sådan måde altså findes? Vi forsøger i øvrigt altid at tilbyde ham lidt mad inden putte-tid, så han ikke er sulten. Han vejer 10 kg og er 90 cm lang.
I håb om svar,
R. Nielsen