Brev:
Dreng på 14 mdr. vil ikke spise
30. marts 2004
Alder:
14 mdr.
Dreng på 14 mdr. vil ikke spise
Jeg har store problemer med at få min søn på 14 mdr. til at spise normalt. Faktisk har der været lidt problemer med det helt fra 6 mdr. alderen, men jeg synes at det er blevet værre nu.
Han er begyndt i dagpleje for 3 uger siden og der vil han slet ikke spise. Han vil hverken mades af dagplejemoren eller sin far. Det er kun mig, der må give ham. Men det volder altså også problemer. Jeg skal lokke maden i ham.
Det eneste han normalt vil have er revet æble og jeg er nogen gange nødt til at lade som om jeg vil give ham æble og lige når han åbner munden, putter jeg noget andet ind. Ellers kan jeg ikke få ham til at spise det.
Ofte sidder vi over en halv time ved bordet og det er på godt dansk til at få spat over. Jeg bliver irriteret og faktisk også vred over det, og jeg føler mig som verdens dårligste mor fordi jeg ikke kan få ham til at spise. Jeg er bange for at han taber sig osv.
Håber meget på svar, idet at jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal gøre med det lige nu.
Annette