Brev:
Vil ikke gøre sine ben stive...
30. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Vil ikke gøre sine ben stive...
Kære Helen
Lige et spørgsmål fra mig og Madeline her i sommervarmen.
Madeline er nu næsten 9 måneder gammel. ( 8.5 mdr) Hun har i dag fået lavet sin BOEL test og der var ingen problemer. Hun spiser med på alt vores mad, en rundenom til frokost med alt slags pålæg, drikker 1-2 flasker om dagen og er startet i dagpleje. Hun er meget glad, og kort sagt synes jeg selv at hun trives og har det godt.
Der er bare et enkelt " problem" som jeg er lidt ked af. Som jeg har skrevet tidligere vil Madeline ikke trille. Det er lige meget hvor meget vi træner med hende, så vil hun ikke. Vi træner dog balance på mange andre måder og triller selv med hende. Men Madeline har heller aldrig blevet stiv i benene. Jeg stimulerer hendes ben med massage, mange forskellige slags materialer m.m. Jeg synes det hjælper lige meget. Hun bøjer benene eller trækker dem op under sig når hun hænger.
Jeg er ved at være godt frustreret over hun ikke rigtig følger med motorisk! Er der noget jeg gør galt? Og hvad kan jeg evt. gøre bedre med hende? Nogle øvelser jeg ikke har hørt om evt.?
Hun læner sig meget tit frem når hun sidder (hvilket hun gør meget flot og er helt sikker og stiv i ryggen) som om hun tager tiltag til at kravle. Hun bliver sur når hun ikke kan komme frem. Vi lægger hende meget på maven for at træne hendes ryg, ben og hofter! Hun gider det ikke særlig længe og kan heller ikke mave sig fremad. Min egen sundhedsplejerske har tjekket hende og hun er IKKE hypermobil og hendes ben er lige lange!
Hun er lige startet i dagpleje i Mandags, kan det måske fremme hende lidt når hun ser de andre kan??
Hjælp mig!! Jeg er meget fortvivlet og føler jeg er kørt lidt fast i det hele :o)
Kærlig Hilsen
Katrine, Madelines mor