Svar: Om at flytte lur?
4. september 2014
Alder:
14 mdr.
Kære du
Selv tak, og velbekomme :)
Det lyder som det helt rigtige beslutning du har truffet. Selvom din dreng kan have glæde af at komme i legestue og møde andre børn, og du måske kan have glæde af at komme ud fra hjemmet fire vægge, så er det ikke værd at prioritere over hans søvn.
Han trives rigtig godt med dagssøvnen, som det er lige nu. Han har en rigtig god rytme, falder fint i søvn om aftenen osv. og der er meget stor risiko for, at dette ændrer sig til det dårligere, hvis du begynder at vække ham fra dagssøvnen eller forsøger at ændre hans rytme, for at dagen kan passe ind med legestue.
Jeg synes derfor at det lyder som en god idé at vælge legestuen fra. Så hold fast i den rytme I har fået skabt - det fungerer godt for hele jeres familie, og det er guld værd:)
Og perfekt med amningen og måden han falder i søvn på og at I fornemmer at han begynder at sove bedre om natten, dejligt!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske