Om at flytte lur?

4. september 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Om at flytte lur?

Kære Helen

Jeg har tidligere gået i legestue med min dreng, 2 gange om ugen. Det blev ikke til megen tid derovre, da deres åbningstid er midt i hans eneste lur.

De har åbent 9.30-12.30. Han sover normalt fra 10.30/11.00 - 13.00/13.30, og trives rigtig fint med dette.

Vi var dog derovre en times tid (de lå bare 5 minutter væk, så det kunne lade sig gøre at passe hans lur nogenlunde), nogle gange lidt mere. Han havde dog svært disse dage ved at finde ro, også om aftenen, hvis hans lur lå meget senere, men det gik.

Nu er legestuen desværre flyttet, så jeg skal med 2 busser derhen. Jeg har forsøgt turen, men kan knapt nok nå "at lande" førend vi skal hjem igen hvis jeg skal overholde hans lur. Forsøget med at rykke den så meget duer ikke, kan jeg tydeligt se om aftenen, hvor han så slet ikke kan finde ro på hans normale tid, kl. 20.00.

Derfor valgte jeg legestuen fra, men har hele tiden været i tvivl, hvad der er bedst for ham.

Han har trives så fint med at ...

Annonce

... sove som ovenfor skrevet.

Han har et lille søvnbehov, sådan var det i hvert fald tilfældet tidligere, hans anden lur blev skippet meget tidligt, og han er sjældent overtræt, det kan jeg faktisk ikke huske, hvornår han sidst var.

Han viser ikke mange tegn på træthed om aftenen, men sover altid efter kort tid, når han bliver lagt. (Han ammes stadig inden nat, og falder ofte i søvn ved brystet, jeg lirker det dog ud af munden på ham, og vi trives begge ved det.
Jeg har valgt at holde ved amningen så længe det er muligt, da det virkelig hjalp ham - som det eneste - til at finde ro i den hårde tid, da vi var indlagt)

Han har få opvågninger i løbet af natten, og det bliver bare bedre og bedre, uden vi egentlig foretager os nogle ændringer som sådan- Dejligt. Hans mave kan dog godt genere ham fortsat, han kan mosle rundt i sengen, for så at der kommer luft ud, og så ligger han roligt igen.

Nå, det var bare lidt info om hans søvn.

Hvad synes du?

Tak for dine svar, og dig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor