Brev:
Om at flytte lur?
4. september 2014
Alder:
14 mdr.
Om at flytte lur?
Kære Helen
Jeg har tidligere gået i legestue med min dreng, 2 gange om ugen. Det blev ikke til megen tid derovre, da deres åbningstid er midt i hans eneste lur.
De har åbent 9.30-12.30. Han sover normalt fra 10.30/11.00 - 13.00/13.30, og trives rigtig fint med dette.
Vi var dog derovre en times tid (de lå bare 5 minutter væk, så det kunne lade sig gøre at passe hans lur nogenlunde), nogle gange lidt mere. Han havde dog svært disse dage ved at finde ro, også om aftenen, hvis hans lur lå meget senere, men det gik.
Nu er legestuen desværre flyttet, så jeg skal med 2 busser derhen. Jeg har forsøgt turen, men kan knapt nok nå "at lande" førend vi skal hjem igen hvis jeg skal overholde hans lur. Forsøget med at rykke den så meget duer ikke, kan jeg tydeligt se om aftenen, hvor han så slet ikke kan finde ro på hans normale tid, kl. 20.00.
Derfor valgte jeg legestuen fra, men har hele tiden været i tvivl, hvad der er bedst for ham.
Han har trives så fint med at sove som ovenfor skrevet.
Han har et lille søvnbehov, sådan var det i hvert fald tilfældet tidligere, hans anden lur blev skippet meget tidligt, og han er sjældent overtræt, det kan jeg faktisk ikke huske, hvornår han sidst var.
Han viser ikke mange tegn på træthed om aftenen, men sover altid efter kort tid, når han bliver lagt. (Han ammes stadig inden nat, og falder ofte i søvn ved brystet, jeg lirker det dog ud af munden på ham, og vi trives begge ved det.
Jeg har valgt at holde ved amningen så længe det er muligt, da det virkelig hjalp ham - som det eneste - til at finde ro i den hårde tid, da vi var indlagt)
Han har få opvågninger i løbet af natten, og det bliver bare bedre og bedre, uden vi egentlig foretager os nogle ændringer som sådan- Dejligt. Hans mave kan dog godt genere ham fortsat, han kan mosle rundt i sengen, for så at der kommer luft ud, og så ligger han roligt igen.
Nå, det var bare lidt info om hans søvn.
Hvad synes du?
Tak for dine svar, og dig