Brev:
Græder om natten
30. september 2014
Alder:
16 mdr.
Græder om natten
Hej igen Helen
jeg glemte at skrive, at min datter også vågner om natten og græder. Det er ikke natteskræk, som hun havde, da hun startede i vuggestue. Jeg er også i tvivl om det er mareridt, for hvis jeg spørger, er du tørstig? så svarer hun. Skal vi gå ned og få lidt mælk? ja, så holder hun op straks- det ville hun vel ikke gøre, hvis hun var midt i en drøm?! (ved godt det ikke er optimalt at tage hende ud af sengen, men jeg havde glemt at få vand med op).
Jeg prøver først bare at berolige hende, lægge en hånd på hende og sige sååårh, mor er her og det plejer altid at hjælpe, evt give hende sutten eller sovedyret og have hånden let på hende til hun sover igen, men disse dage må jeg heller ikke røre hende, hun siger nej nej nej og flytter sig væk i sengen, så jeg er helt i vildrede med, hvad jeg skal gøre, for lader jeg hende være, bliver hun tiltagende ked af det og så prøver jeg jo at trøste hende igen efter noget tid. Og så er det, jeg er endt med at spørge hende om hun vil med ned og have noget at drikke, så holder det op, og så når vi går op i seng igen bliver hun ked af det igen. Så sætter jeg godnatmusik på som jeg gør når jeg putter hende, og her kan hun godt starte forfra med at græde, men ender med at falde til ro. Men der kan godt gå 1 time med det.
Samtidig med at hun har det så svært om dagen også og der ikke er noget, der er rigtigt, synes jeg godt nok det er svært at finde ud af, hvad der er det rigtige at gøre, også om natten. Det trækker tænder ud, pyha, jeg er træt.
Kærlig hilsen
mor