Brev:
Søvn 14 måneder
14. februar 2024
Alder:
14 mdr.
Søvn 14 måneder
Hej Helen.
Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten.
Han er skøn og i god udvikling, men nætterne er et problem og har været det næsten siden han blev født.
De første par måneder var han nem og sov gerne om natten uden problemer
Da han car ca 4 måneder blev søvnen rigtig svær. Han lå ved mig i mine arme og blev vippet/ammet i noget der føles som evigheder. Vi har senere fundet ud af, at hans ører har drillet, så det giver trods alt mening at han har grædt hver gang vi ligger ham ned.
Hen over sommeren var søvnen også meget udfordret, og især jeg har været utrolig udmattet og frustreret over ikke at få lidt søvn.
Nu er han snart 14 måneder og nætterne er stadig hårde og han søger sutteflasken (som han stadig får) og finder tryghed ved at ligge i mine arme (det er jo det han kender :-))
Nu ser dagen således ud
Vågner ca 5.30/6
Morgenmad ca kl 7
Afleveres i dagpleje
Her sover han to lurer og sover meget (formentlig for meget?). Han kan godt sove 4 timer derovre
Bliver hentet ca kl 15
Hjem og lege
17.15 aftensmad
18 bad
Ca 18.30 flaske og puttes - her er han meget urolig og det tager tid at finde ro
Ca 21-22 første flaske. Inden dette kan han godt være vågnet et par gange
Ca 01 anden flaske
Herefter ofte meget urolig og koger rundt i sengen.
Han ligger stadig i vores soveværelse og lige ved siden af min seng
Omkring kl 5: urolig. Nogen gange står vi op ca 5.30, andre gange lykkes det at få ham til ro.
Jeg er meget træt og udkørt og har brug for lidt indspark til, hvordan hele familien kan få mere søvn
Tak for hjælpen
Hilsen
Den trætte