Renlighed

14. august 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Renlighed

Kære Helen

Så har jeg lige et lille spørgsmål igen, denne gang omkring renlighed.

Vores dreng er nu 2 år og 8 mdr. De sidste par uger/måneder er han begyndt at blive meget interesseret i bleen og i at tisse på toilettet.

Når vi skifter ham siger han ofte at han ikke bruger ble mere og vil tisse på toilettet, det går også fint, men når han så ikke har ble på render han frem og tilbage mellem toilette og håndvasken hele tiden fordi han skal tisse, og så tisser han to dråber og så hen og vaske hænder og så skal han tisse to dråber igen, når man afleder ham og fx går ud i haven går der aldrig mere en max en halv time så siger han ”Nu tisser jeg” og så er det for sent.

Vi har prøvet at sige at han skal tisse ...

Annonce

... HELT færdig før han rejser sig, men det hjælper ikke. Er det for tidligt at tage bleen af ham? Eller er det bare et spørgsmål om at være mere konsekvente i stedet for at han har den på nogen gange og ikke andre gange? Han bliver på ingen måde ked af det når han tisser i bukserne og det gør vi selvfølgelig heller ikke :-)

Og hvad gør man når han skal lave afføring? Han siger altid til når han skal lave afføring, men han vil ikke have bleen af og sidde på toilettet. Ved ikke om det hænger sammen, men han laver altid kun afføring her hjemme eller hos mormor aldrig i vuggestuen eller andre steder.

Håber du kan hjælpe os igen.

Han er for resten ikke begyndt at hoppe endnu, men vi træner (leger) en del :-)

Hilsen Mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre