Brev:
Renlighed
14. august 2012
Alder:
2 år, 8 mdr.
Renlighed
Kære Helen
Så har jeg lige et lille spørgsmål igen, denne gang omkring renlighed.
Vores dreng er nu 2 år og 8 mdr. De sidste par uger/måneder er han begyndt at blive meget interesseret i bleen og i at tisse på toilettet.
Når vi skifter ham siger han ofte at han ikke bruger ble mere og vil tisse på toilettet, det går også fint, men når han så ikke har ble på render han frem og tilbage mellem toilette og håndvasken hele tiden fordi han skal tisse, og så tisser han to dråber og så hen og vaske hænder og så skal han tisse to dråber igen, når man afleder ham og fx går ud i haven går der aldrig mere en max en halv time så siger han ”Nu tisser jeg” og så er det for sent.
Vi har prøvet at sige at han skal tisse HELT færdig før han rejser sig, men det hjælper ikke. Er det for tidligt at tage bleen af ham? Eller er det bare et spørgsmål om at være mere konsekvente i stedet for at han har den på nogen gange og ikke andre gange? Han bliver på ingen måde ked af det når han tisser i bukserne og det gør vi selvfølgelig heller ikke :-)
Og hvad gør man når han skal lave afføring? Han siger altid til når han skal lave afføring, men han vil ikke have bleen af og sidde på toilettet. Ved ikke om det hænger sammen, men han laver altid kun afføring her hjemme eller hos mormor aldrig i vuggestuen eller andre steder.
Håber du kan hjælpe os igen.
Han er for resten ikke begyndt at hoppe endnu, men vi træner (leger) en del :-)
Hilsen Mig