Brev:
Hjælp til vores dreng
15. april 2024
Alder:
3 år
Hjælp til vores dreng
Hej Helen,
Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du har hjulpet så mange andre med dine gode råd.
Vi har netop været til samtale i vore søns børnehave, hvor de påpegede at han spiser grus, farveblyanter, sand og papir. De prøver at italesætte det over for ham, at det må han ikke, men det hjælper ikke. Hjemme hos os tygger han også på pap og papir, hvilket har resulteret i at mange af hans bøger mangler sider.
Han laver små papirskugler og han ved godt at han ikke må gøre det, fordi når har bliver taget i gerningen, så underskylder han og siger at han ikke gøre det mere. Dog, går der ikke længe før han gør det igen. Han plejer at lukke sin dør og gemme sig når han gør det, så det virker som om at han godt ved at han ikke må gøre det.
Nede i børnehaven er de nervøse for, hvad han putter i munden, da han går i skovbørnehave og der ikke går længe før der kommer svampe i skovbunden. De kan ikke mandsopdække ham og være sikker på at han ikke putter noget i munden, der kan skade ham. Børnehaven vil have at vi tager ham til lægetjek, men vi er usikre på hvad de kan påpege. Derfor håber vi inderligt at du kan hjælpe os og komme med nogle gode råd? Vi har forsøgt at give ham tyggegummi, så han kan blive stimulleret med det eller givet ham nødder eller noget han kan tygge på, men det hjælper ikke.
En anden ting, så er han ret introvert og vil ikke lege med andre end én dreng over i børnehaven, og hvis han ikke er der, så vil han hellere lege alene, hvad kan vi gøre her for at fremme at han er mere åben over for andre børn?
Ovre i børnehaven påpegede de også at han ikke vil holde nogen i hånden, og her siger han at det er ulækkert, hvad tænker du her?
Vi håber virkelig at du kan hjælpe os, fordi vi er så kede af, at vi bare ikke kan få ham væk fra at spise de ting og fremme at han skal være åben over for andre børn.
Med venlig hilsen
Thomas